FORUM 
» Senaste inläggen
» Översikt

» Föreningsfrågor (84)
» Kustobsar (80)
» Svalan (76)
» Lokaler (179)
» Utrustning (71)
» Atlasinventeringen (38)
» Fågelskydd (55)
» Torslandaviken (25)
» Rapportering/RRK (49)
» Fältbestämning (189)
» Observationer (291)
» Foto (49)
» Kustfoto (51)
» Upplevelser i fält (78)
» Köp & Sälj (349)
» Samåkning (34)
» Övrigt (631)

     LOGGA IN 
ANVÄNDARNAMN

LÖSENORD

     Upplevelser i fält 


Direkt till
senaste svaret


Visa fler trådar
under Upplevelser i fält


Till
översikten
Träningsmatch på Gullmarsvallen

Ingemar Åhlund     



Under eftermiddagen den 19 mars passerade jag Gullmarsvallen i Lysekil. Det blåste snålt från nordväst, men bakom de bastanta granitmurarna pågick ändå en träningsmatch på det gröna gräset.

Tjugotvå spelare i svart och vitt sprang omkring på gräsplanen, medan den beigeklädda domaren mest stod stilla vid sidolinjen. Det var svårt, eller snarare omöjligt, att se skillnad på lagen. Båda elvorna bar som sagt svart och vitt. Och inte såg jag någon boll. Målburarna var inte ute dom heller. Då och då stack spelarna ned sina långa röda näbbar i gräset, precis som domaren, som för övrigt mest betedde sig som en dubbeltrast.

Tjällens FF skulle nog ha användning för en tränare, en boll och två målburar. Men dräkterna är allt snygga nog. Och visst var detta ett vårtecken, även om kulan inte var i luften? : )

2007-03-20 15:17:53


Kristoffer Nilsson     



Ja, spelarna du beskriver kan ju vara glada för att de får "spela" på en riktig gräsmatta. När vårtecknet drar vidare på Påskafton så tvingas vissa utövare av den ädla sporten spela på konstgräs!! Ja, vart är världen på väg egentligen? Heja Tjällens FF och riktiga gräsplaner! ;)

2007-03-20 19:40:21


Niklas Aronsson     



Nu var det ju inte 22 amerikanska kopparänder (med himmelsblå näbbar) som gick på gräsmattan Kristoffer!
Konstgjort på konstgjort som man skulle kunna säga i så fall!

2007-03-20 19:49:49

 
Kristoffer Nilsson     



Sorry, jag läste visst fel. Var det röda näbbar? Spelade vi i bortastället? ;)

2007-03-21 23:33:26



Svara på
detta inlägg