FORUM 
» Senaste inläggen
» Översikt

» Föreningsfrågor (84)
» Kustobsar (80)
» Svalan (76)
» Lokaler (179)
» Utrustning (71)
» Atlasinventeringen (38)
» Fågelskydd (55)
» Torslandaviken (25)
» Rapportering/RRK (49)
» Fältbestämning (189)
» Observationer (291)
» Foto (49)
» Kustfoto (51)
» Upplevelser i fält (78)
» Köp & Sälj (349)
» Samåkning (34)
» Övrigt (631)

     LOGGA IN 
ANVÄNDARNAMN

LÖSENORD

     Lokaler 


Direkt till
senaste svaret


Visa fler trådar
under Lokaler


Till
översikten
Nya vindskyddet förankrat

Nils Abrahamsson     



jag kan meddela att golvkonstruktionen nu är fastgjuten, förhoppningsvis för gott, i berget. Två dars, a ca 10t, slit med lite för få deltagare resulterade i ett väldigt bra resultat efter vad jag kan bedöma. Vi har haft ett elverk på plats och kunnat vibrera betongen på proffesionellt vis. Till hjälp har vi haft Hönöbon och GOFaren Björn Zachrisson utan vars hjälp vi inte hade fixat detta. Han har gedigen betongkunskap, har en båt som gått ett antal vändor ut till udden och han fixade elverk mm utan kostnad.
Tyvärr hade vi dåligt väder under torsdagen, regn mest hela tiden.
Några bilder finns på http://nilsab.se/vindskydd/ (dom går att zooma gnm att klicka). På onsdagen sträckte en storspov mot S över oss, annars är det bara skärpipen som sällskapat oss.

På lördag skall vi ut o riva gjutformarna och sen skall det resas väggar o spikas panel golv o tak. Enkla grejer som alla borde kunna hjälpa till med. Det behövs hantlangning oxå om tummen sitter på fel ställe.
Jag föreslår att vi satsar på exvis lördagar kl 11 ute på udden, med hammare.
Med början den 21 juli (jag måste vila mig både fysiskt o mentalt ett tag nu...) Skulle det funka? Eller måste vi kontraktera individer i förväg? Isåfall vill jag ha hjälp med den administrationen.

2007-07-06 00:21:46


Björn Dellming     



Härligt jobbat!!!!

Jag är inte hemma den 21:e men kommer ställa upp övriga dagar!

Tummen sitter givietvis på rätt ställe... ;)

Kom igen nu ni andra som brukar sitta där ute från gryning till skymning under blåsdagarna. Det här kommer gå fort som bara den om vi är många som hjälps åt! Det värsta är ju gjort nu. Bara upploppet kvar! :)

/Björn

2007-07-06 01:02:28


Magnus Lundström     



Ja e med!

2007-07-06 14:12:27


Nils Abrahamsson     



mm det visste jag ju. att ni båda är med :o)
Faktum är att jag nyss pratade med en annan av entusiasterna, Leif A, och han verkade väldigt sugen på att börja redan imorrn,lördag.
Vi skall ju rycka bort gjutformarna under lördagen (börjar kanske runt 11snåret) men jag hade tänkt nöja mig/oss med det. Men efter att sovit o ätit, och torkat..., i sexton timmar så känner jag mig lite piggare så jag bestämde med Leif att jag tar med ritningarna imorrn så kanske vi åtm kan resa upp väggarna. Sen kanske jag avviker men då kommer säkert Leif att fortsätta spika panel. Ensam??

Vi kommer snart att behöva ta ut järnstolparna, 2st, som står på Ekliden. Dom väger 10-15kg styck och är ett par meter långa. Det behövs alltså åtm fyra bärare från parkeringen och ut till udden. så många har vi nästan aldrig varit. Utom när det blåser förståss...

2007-07-06 16:42:48


Björn Dellming     



Hej!

Jag har inget vettigt för mig imorgon (nu på lördag alltså) så jag hänger gärna med! Fast nån får gärna plocka upp mig för jag har ingen bil i helgen...

Leif? Nisse? Nån som har vägen förbi Vårvärderstorget?

:o)

2007-07-06 23:09:11


Nils Abrahamsson     



Vi blev 6st idag. Vi r ev gjurformarna och har oxå hunnit resa bak- och sidoväggarna. Det börjar faktiskt se ut som ett skydd nu! Kolla på http://nilsab.se/vindskydd/

Ev fortsätter i imorrn bl a med att bära ut stålstolparna som nu står på Ekliden. För att sen kunna resa framsidan.
Vi behöver nog vara några stycken för att orka. Har du tid så ring gärna mig eller Leif och kolla tid etc.
Nisse 0708-194477
Leif 0730-301436

2007-07-07 20:52:52


Nils Abrahamsson     



Fast jag kollade nu på SMHI. verkar inte vara ngn kävk idé att fortsätta imorrn. Fast man vet ju aldrig... Vi hade delvis sol och inte en droppe regn idag. I stan har det tydligen spöregnat. Så är det ju ofta i skärgården :o)

"Mulet och först mest skurar men från senare i natt tidvis regn som under söndagen blir ihållande. I natt ca 10 grader som lägst, söndag eftermiddag ca 15 grader. Vind omkring väst. "

2007-07-07 21:24:30


Bengt Karlsson     



Hej !

Jag kan hjälpa till att bära imorgon söndag.

Bengt 0705-254871

2007-07-07 23:41:07

 
Nils Abrahamsson     



Leif och jag bestämde oss just för att göra ett nytt försök imorrn med att få upp stålstolparna och bärlinan i taket (det kom ju en skånepippi emellan igår...). Vi åker ut ngn gång på fm. Jag tar med borrmsakin och borrar. Och ngn hylsnyckel men det vore käckt med en spärrnyckel oxå. Björn?

2007-07-09 12:30:50



Svara på
detta inlägg